• ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Telegram Eaparat Whatsapp Eeitaa

۲۷ مرداد , ۱۴۰۴ ساعت ۹:۵۴

  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • شهری
    • اقتصادی
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • شهری
    • اقتصادی
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما
جستجو

بی ثباتی مدیریتی در صنعت مادر تبریز

  • شناسه خبر: 5095
  • تاریخ و زمان ارسال: 11 مرداد 1404 ساعت 9:45
  • بازدید : 63
  • نویسنده: گلبرگ تبریز
ماشین

گلبرگ تبریز /طاهر خیری

سامبرانی از ماشین سازی رفت. اینکه پس از حدود سه ماه از انتصابش چرا استعفا داد یا اینکه مجبور به استعفا شد، پوشیده است. اما پرسش اساسی این است که پشت پرده این تغییرات ناگهانی چه کسانی هستند که نمی گذارند صنعت مادر تبریز روی آرامش ببیند و تغییرات پی در پی مدیریتی یا به عبارت بهتر بحران مدیریتی را شاهد باشد.

به راستی این افراد چرا به سکانداری مهمترین واحد تولیدی انتصاب شدند و پس از مدتی کوتاه عطایش را به لقایش بخشیدند.تغییر سه مدیر در طول 7 ماه غیرطبیعی است و مدیران ماشین سازی که امضای حکم انتصاب شان هنوز خشک نشده تن به استعفا می دهند و مدیریت کارخانه را رها می کنند.

با تصمیم سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) و مصوبه هیأت‌مدیره، قربانی عضو موظف هیأت‌ مدیره، به عنوان سرپرست جدید گروه ماشین‌سازی تبریز منصوب شد.اما آیا او نیز پس از چند صباحی در اداره این واحد صنعتی، قربانی بده بستان های دست های پنهان خواهد شد؟چرا مسئولان ارشد استان به خصوص استاندار آذربایجان شرقی به این بی ثباتی در مدیریت لرزان کارخانه واکنش نمی دهند؟تکلیف ماشین سازی را روشن کنید.

سرپرست جدید سومین مدیر ارشدی است که از بهمن سال 1403 تاکنون بر مسند این واحد تولیدی می نشیند. یکم بهمن بود که با حکم فرشاد مقیمی مدیرعامل ایدرو، شهرتی‌فر فرماندار سابق تبریز مدیرعامل شد. او هم استعفا داد بعد از آن ۳۱ فروردین سامبرانی حکم جدید مدیرعاملی خود را از مقیمی دریافت کرد و در نهایت با استعفای وی، قربانی سرپرست جدید ماشین‌سازی تبریز شد.

قربانی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و دانشجوی مدیریت در مقطع دکترا است.وی پیش از این در شرکت‌های تراکتورسازی، سازمان قطار شهری و ماشین‌سازی تبریز دارای سوابق مدیریتی بوده است.

واقعیت این است که ماشین سازی تبریز در پاسکاری بین دولت و سازمان خصوصی سازی طی سالهای گذشته ضربه دیده است و اکنون یکی از نشانه هایش بی ثباتی مدیریتی در این واحد صنعتی است. بیش از نیم قرن از بهره برداری کارخانه می گذرد اما هنوز این واحد در چنبره ای از مشکلات ریز و درشت مانند فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی و عدم سرمایه گذاری گرفتار مانده است.

کارخانه ماشین‌سازی تبریز در سال ۱۳۴۸ طبق قراردادی بین ایران و چک و سلواکی تاسیس و در سال ۱۳۵۱ به بهره‌برداری رسید. این واحد تولیدی یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های صنعتی تبریز و از جمله صنایع مادر است که تولیدکننده‌ انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی.ان.سی است.

 

#ماشین سازی_تبریز

مطالب مرتبط

استاندارد

استانداردسازی آسانسورها؛ ضرورتی برای جلوگیری از سونامی حوادث

وحید

زنجیر نان بر قلم روزنامه نگاران

اتوبوس برقی

فعالیت آزمایشی اتوبوس برقی در خطوط اتوبوسرانی تبریز

دانشور 1

برگزاری نمایشگاه کفش تبریز با حضور 200 تولید کننده

22

تجارت تحصیل و نظام طبقاتی در آموزش !

اربعین

اهمیت پیاده روی اربعین

سرم

درخواست پخش مستقیم بازی های تیم تراکتور از تلویزیون

شادی

تبریز غرق در شادی؛ تراکتور قهرمان سوپرکاپ فوتبال ایران شد

لغو پاسخ

نه + چهارده =

جدیدترین مطالب

آرشیو خبر ها
  • استاندارد
    ویژه سردبیر 26 مرداد 1404

    استانداردسازی آسانسورها؛ ضرورتی برای جلوگیری از سونامی حوادث

  • وحید
    یاداشت روز 25 مرداد 1404

    زنجیر نان بر قلم روزنامه نگاران

  • اتوبوس برقی
    ویژه سردبیر 25 مرداد 1404

    فعالیت آزمایشی اتوبوس برقی در خطوط اتوبوسرانی تبریز

  • دانشور 1
    اقتصادی 25 مرداد 1404

    برگزاری نمایشگاه کفش تبریز با حضور 200 تولید کننده

  • 22
    یاداشت روز 25 مرداد 1404

    تجارت تحصیل و نظام طبقاتی در آموزش !

  • اربعین
    یاداشت روز 22 مرداد 1404

    اهمیت پیاده روی اربعین

جدیدترین مطالب

  • استانداردسازی آسانسورها؛ ضرورتی برای جلوگیری از سونامی حوادث
  • زنجیر نان بر قلم روزنامه نگاران
  • فعالیت آزمایشی اتوبوس برقی در خطوط اتوبوسرانی تبریز
  • برگزاری نمایشگاه کفش تبریز با حضور 200 تولید کننده
  • تجارت تحصیل و نظام طبقاتی در آموزش !
  • اهمیت پیاده روی اربعین
  • کردستانی در بازدید از صنایع بناب: درخشش ایران در مسابقات بین المللی اختراعات ترکیه با سیستم درمان هوشمند سرطان کبد

پربازدیدترین ها

  • بازدید: 811 تبریز، گنجینه‌ای پشت درهای بسته | دیپلماسی شهری؛ کلید گمشده تبریز در قفل جهانی؟
  • بازدید: 582 اهمیت پیاده روی اربعین
  • بازدید: 563 گازرسانی یا مرگ میراث؟ بازار تبریز در آستانه خروج از یونسکو | بازار تبریز در تله شعله های گاز
  • بازدید: 541 روز خبرنگار؛ پاسداشت حقیقت‌جویی و آگاهی‌بخشی
  • بازدید: 461 ساعت کاری ادارات آذربایجان شرقی تغییر یافت
  • بازدید: 416 عزم تراکتور برای صعود به لیگ نخبگان آسیا
  • بازدید: 310 مشاور رسانه ای، آشنایی غریب
پایگاه خبری گلبرگ تبریز به شماره مجوز 96365 به مدیر مسئولی طاهر خیری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت کرده است. وی که دانش آموخته روزنامه نگاری می باشد سالها در مطبوعات کشوری و استانی قلم فرسایی کرده است.

دسترسی سریع

  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید …

Eaparat Whatsapp Telegram Instagram Eeitaa

مجوز سایت

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی گلبرگ تبریز   می باشد.
طراحی و توسعه: مرکز طراحی سایت سایت فــــا