• ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
Telegram Eaparat Whatsapp Eeitaa

۱۹ شهریور , ۱۴۰۴ ساعت ۸:۳۳

  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • شهری
    • اقتصادی
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه نخست
  • آخرین اخبار
    • اجتماعی
    • فرهنگی
    • ورزشی
    • شهری
    • اقتصادی
  • عکس
  • فیلم
  • درباره ما
  • تماس با ما
جستجو

تکمیل جورچین آزادراهی آذربایجان‌شرقی

  • شناسه خبر: 2856
  • تاریخ و زمان ارسال: 19 دی 1403 ساعت 12:50
  • منبع: ایرنا
  • بازدید : 15
  • نویسنده: گلبرگ تبریز
ازادراه
آذربایجان‌شرقی با برخورداری از ۲۸۴ کیلومتر آزادراه، بیش از ۱۰ درصد از آزادراه‌های کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اجرای ۳۴۷ کیلومتر طرح آزادراهی استان در دولت چهاردهم روز به روز قطعات این پازل (جورچین) در حال تکمیل و اتصال به همدیگر است.

گلبرگ تبریز.آذربایجان شرقی به علت قرار گرفتن در کریدورهای (دالان) ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب کشور برای ایفای نقش در بخش صادرات، واردات جاده ای و جا به جایی کالا و مسافر در این مسیرها نیازمند زیرساخت های لازم در حوزه راه است و برای این منظور از سال های گذشته طرح های مختلف آزادراهی و بزرگراهی در این خطه آغاز شده و قطعه به قطعه این طرح ها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در حال تکمیل و رفتن زیر بار ترافیک است.

اکنون ۵۵۲ کیلومتر پروژه آزادراهی در شمال غرب کشور و مسیرهای ارتباطی آذربایجان شرقی در دست اجرا است که شامل آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۱۶۲ کیلومتر، آزادراه مراغه – هشترود به طول ۱۱۰ کیلومتر و آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۲۸۰ کیلومتر است که از این میزان ۳۴۷ کیلومتر در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد.

اجرا و بهره برداری از این طرح ها موجب توسعه شبکه آزادراهی این استان و افزایش سهم آن در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه می شود و در عین حال از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای و زمان سفر می کاهد و افزایش سطح کیفی ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.

 

تکمیل قطعات پازل آزادراهی آذربایجان‌شرقی

 

آزادراه تبریز -مرند- بازرگان به طول ۲۸۰ کیلومتر بخشی از بزرگراه ۲۰ هزار و ۵۵۷ کیلومتری آسیا از توکیو تا بلغارستان به شمار می رود که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شده و مسیر اصلی ترانزیت کالا و مسافر با کشور ترکیه، اتحادیه اروپا و منطقه قفقاز است که سالانه گنجایش جابجایی بیش از ۱۵ میلیون تن بار و ۱۰ میلیون مسافر را دارد.

این آزادراه به عنوان بخش مهمی از کریدور (دالان) بین المللی شرقی – غربی کشور از گمرک «دوغارون» در مرز افغانستان آغاز و پس از عبور از تهران به گمرک بازرگان در مرز با ترکیه ختم می شود که بخشی از این مسیر از تهران تا تبریز ساخته شده و در حال بهره برداری است بخشی نیز به طول ۶۴ کیلومتر از غرب تبریز شروع شده و پس از عبور از صوفیان به مرند می رسد.

آزادراه ۶ خطه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین مرکز آذربایجان شرقی و مرکز آذربایجان غربی در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸ کیلومتر در دست اجراست.

آزادراه چهار خطه مراغه – هشترود که به نام شهید «مالک رحمتی» استاندار سابق آذربایجان شرقی مزین شده به طول ۱۱۰ کیلومتر در چهار قطعه در حال اجرا است و بر اساس پیش بینی های انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز در اسفند سال ۱۴۰۵ به بهره برداری می رسد و در این راستا امسال ۲۹ کیلومتر از این آزادراه در حال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

 

تکمیل قطعات پازل آزادراهی آذربایجان‌شرقی

 

امسال ۵۳ کیلومتر طرح آزادراهی در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد

مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور با بیان اینکه در زمان کنونی حدود ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری و ۲۵۰ کیلومتر طرح آزادراهی در آذربایجان شرقی در حال اجراست، گفت: از این میزان امسال ۵۳ کیلومتر آزادراه در مسیر تبریز – مرند و مراغه – هشترود بهره برداری و زیربار ترافیک می رود.

«ناصر بصیری» با اشاره به اینکه آزادراه های مورد بهره برداری آذربایجان شرقی شامل تبریز – زنجان، بخشی از ارومیه – تبریز و تبریز – سهند است، افزود: این استان به لحاظ موقعیت راهبردی خود در کشور باید بیش از این میزان آزادراه مورد بهره برداری داشت که با اجرا و تکمیل طرح های در دست ساخت، شبکه آزادراهی آن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: آزادراه تبریز – مرند با ۶۳ کیلومتر طول در حال اجراست که بخشی از این مسیر در حد فاصل تقاطع شهید باکری تبریز (کنارگذر غربی) تا صوفیان به صورت ۶ خطه به طول ۲۴ کیلومتر در حال تکمیل است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

آزادراه تبریز – مرند با ۶۳ کیلومتر طول در حال اجراست که بخشی از این مسیر در حد فاصل تقاطع شهید باکری تبریز (کنارگذر غربی) تا صوفیان به صورت ۶ خطه به طول ۲۴ کیلومتر در حال تکمیل است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور گفت: برای اجرای فاز دوم این طرح به طول ۹ کیلومتر در حد فاصل تقاطع صوفیان – شبستر – شوردرق نیاز به تخصیص ۱۴ هزار میلیارد ریال از سهم دولتی است تا در سال آینده به بهره برداری برسد.

بصیری، ادامه داد: آزادراه مراغه – هشترود نیز به طول ۱۱۰ کیلومتر به صورت چهار خطه در حال اجراست و عملیات اجرایی ۲۹ کیلومتر از این مسیر در حدفاصل ۲۴ کیلومتری مراغه تا شهر نظرکهریزی تمام شده و ۲ آنتن‌ اتصال آن به جاده قدیم در حال اجراست.

وی یادآور شد: برای اجرای کامل این آزادراه نیاز به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تزریق این میزان اعتبار در کمترین زمان و کنترل تورم، می توان این پروژه را با این میزان اعتبار تکمیل کرد.

مجری طرح های آزادراهی شمال غرب کشور با بیان اینکه آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۱۶۲ کیلومتر به صورت ۶ خطه در دست اجراست، گفت: در زمان کنونی حدود ۴۰ کیلومتر شامل ۲ قطعه از این آزادراه در غرب دریاچه ارومیه به بهره برداری رسیده و بقیه مسیر به طول ۱۲۲ کیلومتر در شرق دریاچه ارومیه قرار گرفته که از این میزان ۳۰ کیلومتر مربوط به قطعه ۴ زیربار ترافیک رفته و بقیه مسیر شامل قطعات ۳، ۵ و ۶ به صورت ناقص اجرا شده یا در حال ساخت است.

بصیری، افزود: قطعه ۶ آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۸ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجرا و تکمیل است که با ادامه این روند ۱۶ کیلومتر از این قطعه در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.قطعه ۶ آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۸ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است که با ادامه این روند ۱۶ کیلومتر از این قطعه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سه آزادراه در آذربایجان شرقی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده استبرای اجرای این سه آزادراه در آذربایجان شرقی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: برای تکمیل قطعه ۶ آزادراه ارومیه – تبریز نیاز به تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال سهم دولتی به این طرح است.

#آزادراه #بزرگراه #جورچین

مطالب مرتبط

یادگار

آمادگی استادیوم یادگار امام برای میزبانی تراکتور در لیگ نخبگان آسیا

روستایی

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و جوامع محلی آذربایجان شرقی در ارس برگزار می‌شود

نصیر

ارکستر بزرگ تبریز به افتخار استاد شهریار روی صحنه می‌رود

پشتو

وقوع دو سانحه رانندگی در راه روستای پشتو در کمتر از یک ماه!

IMG 3170

سایه کمبود مدیران صنعتی تحول آفرین در آذربایجان شرقی

photo1756874044

آب‌های ژرف: گنجینه پنهان ایران برای عبور از بحران آب

فرزین

دستور رئیس بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان

شورا

از پارلمان شهری تا میدان نزاع شخصی

لغو پاسخ

نه − 7 =

جدیدترین مطالب

آرشیو خبر ها
  • photo 2025 07 29 11 19 12
    یاداشت روز 16 شهریور 1404

    تبریز در ترافیک و چالش‌های شهری

  • یادگار
    ویژه سردبیر 15 شهریور 1404

    آمادگی استادیوم یادگار امام برای میزبانی تراکتور در لیگ نخبگان آسیا

  • روستایی
    ویژه سردبیر 15 شهریور 1404

    نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و جوامع محلی آذربایجان شرقی در ارس برگزار می‌شود

  • نصیر
    ویژه سردبیر 14 شهریور 1404

    ارکستر بزرگ تبریز به افتخار استاد شهریار روی صحنه می‌رود

  • پشتو
    ویژه سردبیر 13 شهریور 1404

    وقوع دو سانحه رانندگی در راه روستای پشتو در کمتر از یک ماه!

  • IMG 3170
    یاداشت روز 13 شهریور 1404

    سایه کمبود مدیران صنعتی تحول آفرین در آذربایجان شرقی

جدیدترین مطالب

  • تبریز در ترافیک و چالش‌های شهری
  • آمادگی استادیوم یادگار امام برای میزبانی تراکتور در لیگ نخبگان آسیا
  • نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و جوامع محلی آذربایجان شرقی در ارس برگزار می‌شود
  • ارکستر بزرگ تبریز به افتخار استاد شهریار روی صحنه می‌رود
  • نقش فرمانداری هوراند در به خاک سیاه نشستن مردم مظلوم پشتو چیست!؟ وقوع دو سانحه رانندگی در راه روستای پشتو در کمتر از یک ماه!
  • سایه کمبود مدیران صنعتی تحول آفرین در آذربایجان شرقی
  • آب‌های ژرف: گنجینه پنهان ایران برای عبور از بحران آب

پربازدیدترین ها

  • بازدید: 851 تبریز، گنجینه‌ای پشت درهای بسته | دیپلماسی شهری؛ کلید گمشده تبریز در قفل جهانی؟
  • بازدید: 633 گازرسانی یا مرگ میراث؟ بازار تبریز در آستانه خروج از یونسکو | بازار تبریز در تله شعله های گاز
  • بازدید: 600 اهمیت پیاده روی اربعین
  • بازدید: 571 تبریز در ترافیک و چالش‌های شهری
  • بازدید: 547 روز خبرنگار؛ پاسداشت حقیقت‌جویی و آگاهی‌بخشی
  • بازدید: 515 بازار تبریز رستوران کجا بریم؟/ 10 رستوران معروف بازار تبریز
  • بازدید: 488 ساعت کاری ادارات آذربایجان شرقی تغییر یافت
پایگاه خبری گلبرگ تبریز به شماره مجوز 96365 به مدیر مسئولی طاهر خیری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت کرده است. وی که دانش آموخته روزنامه نگاری می باشد سالها در مطبوعات کشوری و استانی قلم فرسایی کرده است.

دسترسی سریع

  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی
  • ورزشی
  • شهری
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید …

Eaparat Whatsapp Telegram Instagram Eeitaa

مجوز سایت

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی گلبرگ تبریز   می باشد.
طراحی و توسعه: مرکز طراحی سایت سایت فــــا